Regulamin
Regulamin sklepu internetowego częścizamiennemika.pl
Postanowienia wstępne
1/ Sklep internetowy czescizamiennemika.pl dostępny pod adresem www.czescizamiennemika.pl,
prowadzony jest przez MIKA ANNA w KAZIMIERZY WIELKIEJ ul 1 maja 29
prowadzącego działalność pod firmą ANNA MIKA Sklep części zamiennych AGD wpisaną do Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej/CEIDG/prowadzoną przez ministra właściwego do spraw gospodarki ,
posiadającego ; adres wykonywania działalności i adres do doręczeń ul 1maja 29 28-500 KAZIMIERZA WIELKA,
NIP; 6621011440, regon292375392.
Firma prowadzi działalność w Polsce
2/ Niniejszy Regulamin skierowany jest na rzecz konsumentów i przedsiębiorców korzystających ze sklepu i określa
zasady korzystania ze sklepu internetowego, oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem sklepu.
DEFINICJE
1/ KONSUMENT -osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę w ramach sklepu .
2/ SPRZEDAWCA -osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG. ANNA MIKA sklep części zamiennych AGD.
3/KLIENT -każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu.
4/PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna wykonująca działalność gospodarczą , która korzysta ze sklepu internetowego.
5/SKLEP-sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym www.czescizamiennemika.pl
6/UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ -umowa zawarta z klientem w ramach sklepu internetowego bez
jednocześnie fizycznej obecności stron w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość.
7/ REGULAMIN -niniejszy regulamin sklepu internetowego.
8/ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia bezpośrednio umowy sprzedaży produktu ze sprzedawcą.
9/KONTO -konto klienta w sklepie ,są w nim gromadzone dane podane przez klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie.
10/FORMULARZ REJESTRACJI -formularz dostępny w sklepie , umożliwiający utworzenie konta.
11/KOSZYK - element oprogramowania sklepu w którym widoczne są wybrane przez klienta produkty do zakupu.
12/PRODUKT - dostępna rzecz ruchoma /usługa będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.\
13/UMOWA SPRZEDAŻY -umowa sprzedaży produktu/ towaru/zawierana przez klienta a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
14/ NEWSLETTER- usługa elektroniczna świadczona przez sklep za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail.
KONTAKT ZE SKLEPEM
1/ANNA MIKA Sklep części zamiennych AGD ;ul 1maja 29 28-500 KAZIMIERZA WIELKA,
telf.41 3522880, 693509429,785621025
2/ ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ ;
mika59@poczta.onet.pl.
3/ KONTO FIRMOWE; BANK POCZTOWY SA 83 1320 1537 3890 4730 2000 0001
4/ KLIENT może porozumieć się ze sprzedawcą za pomocą adresu ,i numerów telefonów podanym .
WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania ze sklepu ,w tym przeglądanie asortymentu sklepu oraz składania zamówień na produkty , nie zbędne są ;
a/ urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową; MOZILLA FIREFOX, EXPLORER, GOOGLE CHROME i inne.Przeglądarka musi umożliwiać korzystanie z mechanizmów JaveScript ,oraz zezwalać na przechowywanie plików cookies.
b/aktywne konto poczty elektronicznej e-mail
c/ włączona obsługa plików ''cookies' 'w przeglądarce internetowej /więcej w zakładce polityka prywatności/
INFORMACJE OGÓLNE
1/ Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia ,i przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane siłą wyższą./ przerwa dostawy Internetu/.Sklep internetowy nie jest dostawcą usługi Internetu, ani dostawcą innych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy prawa telekomunikacyjne go.
2/klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami i obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
3/ Przeglądanie asortymentu sklepu i zakupu nie wymaga zakładani e konta. Składanie zamówień przez klienta na produkty znajdujące się w asortymencie sklepu możliwe jest albo po założeniu konta, lub bez założenia konta, albo zamówienie przez e-mail, lub telefonicznie / klient podaje imię i nazwisko, adres zamieszkania ,telefon komórkowy , e-mail ;do dostarczenia produktu zamówionego w sklepie internetowym/.
4/ Ceny podane w sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto/ uwzględniając podatek VAT/
5/ Na końcową kwotę do zapłaty składa się cena za produkt z kosztem dostawy/ TOWAR WYSYŁAMY POCZTĄ POLSKĄ SA., kurierem InPost /apaczka/, o której klient jest informowany w trakcie składania zamówienia ,w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE INTERNETOWYM
1 Aby założyć konto należy wypełnić formularz rejestracji . Niezbędne jest podanie następujących danych ; imię i nazwisko , adres zamieszkania , nr telefonu , e- mail.
2 Założenie konta jest darmowe.
3 Logowanie się do konta odbywa się przez podanie login i hasła ustanowionych w formularzu rejestracji .
4 Klient ma możliwość w każdej chwili , bez podania przyczyny usunąć konto poprzez wysłanie żądania do sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane.
5 Dane osobowe klienta są udostępniane / DO POCZTY POLSKIEJ SA/ , Inpost sp.zo.o w celu dostarczanego towaru zakupionego w sklepie internetowym/
ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
W celu składania zamówienia należy;
1 zalogować się do sklepu internetowego
2 wybrać towar będącym przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk do koszyka
3 zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji /wypełnić formularz zamówienia
poprzez podanie danych odbiorcy zamówienia t j; imię i nazwisko, adres wysyłki towaru , numer tel. ,e-mail / ,
wybrać rodzaj przesyłki / sposób dostarczenia towaru/ ,wpisać dane do faktury.
4 kliknąć przycisk zamawiam i płacę oraz potwierdzić zamówienie , klikając w link przesłany w wiadomości e-mail.
5 wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić zamówienie ./ na zapłatę czekamy 7dni/
OFEROWANE METODY DOSTAWY I PŁATNOŚCI
1 Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego produktu/towaru/
a/ przesyłka kurier 48 / POCZTA POLSKA SA/ przesyłka za pobraniem, odbiór w punkcie , przesyłka pocztowa
b/ odbiór osobisty dostępny pod adresem ; KAZIMIERZA WIELKA UL 1maja 29
c/przesyłka kurierem InPost /apaczka/ : przesyłka kurierska / przedpłata/ , przesyłka za pobraniem
2 Klient może skorzystać z następujących metod płatności ;
a/płatność za pobraniem
b/ płatność przelewem na konto sprzedawcy
c/ płatność elektroniczną; za pośrednictwem serwisu PayU.pl
3 Szczegółowe informacje na temat metod dostawy i metod płatności znajdują się w zakładce sklepu .
WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
1 Zawarcie umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia w sklepie internetowym.
2 Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjmuje zamówienie do realizacji . Potwierdzenie otrzymania zamówienia i jego przyjęcie następuje poprzez przesłanie przez sprzedawcę klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany adres poczty elektronicznej klienta. Z chwilą zatwierdzenia otrzymania przez klienta wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa między klientem a sprzedawcą.
3 W przypadku wyboru przez klienta;
a/ płatności przelewem, płatności elektronicznych .Klient jest obowiązany do dokonania płatności w terminie 7dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży -w przeciwnym razie zamówienie zostanie z anulowane.
b/ płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki , klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
4 Jeżeli klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, towar zostanie wysłany przez sprzedawcę w terminie w jego opisie ,w sposób wybrany przez klienta podczas składania zamówienia .Jeśli klient wybrał sposób zapłaty przelewem, towar wysyłamy nie zwłocznie po otrzymaniu płatności/t j uznania rachunku bankowego sprzedawcy/
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1 Konsumentowi i osobie fizycznej prowadzącą działalność gospodarczą przysługuje prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość na podstawie przepisów ustawy z dn 30 maja 2014r o prawach konsumenta w terminie 14 dni od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2 Bieg terminu rozpoczyna się od dostarczenia produktu / towaru/ konsumentowi.
3 Konsument i osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą odstępując od umowy , składa sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu do umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie przez klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
4 Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty/na adres sprzedawcy / i pocztą elektroniczną poprzez przesłania oświadczenia na adres e-mail sprzedawcy - dane kontaktowe sprzedawcy znajdują się w kontakcie ze sklepem. Oświadczenie można złożyć również na formularzu , który znajduje się w zakładce w sklepie internetowym www.czescizamiennemika.pl, jednak nie jest to obowiązkowe.
5 Po przysłaniu oświadczenia przez klienta drogą elektroniczną /e-mail/ , sprzedawca przesyła klientowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6 Skutki odstąpienia od umowy ;
a. Umowa zawarta na odległość uważa się nie zawartą .
b. W przypadku odstąpienia od umowy i otrzymania towaru sprzedawca zwraca klientowi wszystkie dokonane płatności/ cena produktu z kosztem wysyłki/ z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę .
c. Zwrot płatności sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych metod płatności jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji.
d. Konsument powinien odesłać produkt/ towar/ na adres sprzedawcy podanym w regulaminie nie póżniej niż 14 dni od dnia w którym poinformował sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostaje zachowany , jeśli klient odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
e. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu/ towaru/.
f. Konsument / klient/ odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru cech i funkcjonowania towaru.
REKLAMACIA I GWARANCJA
1 Umową sprzedaży objęte są nowe produkty.
2 Konsument po dokonaniu zakupu stwierdził , że towar otrzymany jest uszkodzony , nie działa prawidłowo lub nie jest zgodny z zawartą umową, a towar nabył jako konsument ma prawo do reklamacji.
3 W przypadku wystąpienia wady zakupionego u sprzedawcy towaru klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym . Jeżeli klientem jest przedsiębiorca ma prawo do odstąpienia od umowy tak jak konsument, i prawo do reklamacji.
4.Rękojmia jest wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo.
5. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w regulaminie adresy sprzedawcy lub przy wykorzystaniu formularza reklamacyjnego , udostępniony przez sprzedawcę na stronie sklepu internetowego
6. Zaleca się , aby w reklamacji zawrzeć min zwięzły opis wady, datę jej wystąpienia , dane klienta składającą reklamację ,oraz żądanie klienta w związku z wadą towaru.
7 .Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie póżniej niż w terminie 14 dni .
8. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na adres podany w regulaminie.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZEŃ ROSZCZEŃ
1 Szczegółowe informacje dotyczących możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzeń roszczeń dostępne są w siedzibach powiatowych rzeczników konsumenta, Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
2 Klient będącym konsumentem posiada następujące możliwości z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzeń roszczeń;
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego/ art37ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r o Inspekcji Handlowej - DZ.U. z 2014rpoz. 148 z póżn. zm./ z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu z umowy zawartej ze sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania medialnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem a sprzedawcą , korzystając z pomocy powiatowego rzecznika konsumentów.
DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM / INFORMUJEMY;
1 Administratorem danych osobowych wskazanych w zgodzie na przetwarzanie danych osobowych wyrażonej powyżej jest SKLEP CZĘŚCI ZAMIENNYCH AGD z siedzibą przy ul 1Maja 29 w KAZIMIERZY WIELKIEJ 28-500 tel; 785621025
, adres e-mal; mika59@poczta.onet.pl
2. Celem zbierania danych osobowych klientów przez administratora za pośrednictwem sklepu internetowego jest tylko, w celu realizacji umowy sprzedaży .
3. Przysługuje klientom prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania , a także prawo sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania ,jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego tj PREZES URZĘDU OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH.
ul .Stawki 2 00-193 Warszawa . tel.22 53103 00 lub e-mail kancelaria@puodo.gov.pl
3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne , lecz niezbędne do realizacji wysyłki towaru handlowego zakupionego w sklepie internetowym.W przypadku nie podania danych osobowych nie będzie możliwa realizacja umowy sprzedaży .
4.Dane osobowe udostępnione przez Państwa nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych osobowych będą tylko POCZTA POLSKA , Kurier : apaczka InPost/ w celu wysyłki towaru/ ,BANK POCZTOWY /w celu zapłaty towaru przelewem /
, płatność elektroniczna PAY U.
5. Dane osobowe udostępnione przez klientów nie będą podlegały profilowaniu .
6. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 1 roku, licząc od początku roku następującego po roku , w którym została wyrażona zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1 Umowy zawierane ze sklepem internetowym www.czescizamiennemika.pl są w języku polskim.
2 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie z ważnej przyczyny / zmiany przepisów prawa/ . O zmianach konsument/ klient/ zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej lub po wejściu na stronę sklepu internetowego.
3 W sprawach nie uregulowanych w regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego; / KODEKS CYWILNY, USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH ,USTAWA O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ/
4 Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR /http;//ec.europa.eu/consumers/odr. /